Dersin Adı | Genel Biyoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLBT 105 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin biyoloji bilgileri konusundaki altyapılarını güçlendirmek ve daha sonraki dersler için temel bilgi birikimi sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Canlılık öğretisinin temalarının öğrenilmesi, bilimsel yöntem ve canlıların kimyasal içeriğinin bilinmesi, makromoleküllerin yapı ve işlevlerinin öğrenilmesi ile hücreye giriş konularının kavranması, biyolojik yapıların hücre düzeyinden başlayan çeşitliliğinin öğrenilmesi, bu canlıların birbirleriyle ve çevreye olan ilişkilerinin incelenmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Canlılık Öğretisinin On Teması Bilimsel Yöntem | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 1 ve Bölüm 2 |
2 | Canlıların Kimyasal İçeriği | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 2/7 |
3 | Makromoleküllerin Yapı ve İşlevleri | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 2/8 |
4 | Metabolizmaya Giriş | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 2/9 |
5 | Hücre İçinde Yolculuk | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 2/10 |
6 | Membranlar; Membranın yapısı, Membranın Çevreyle İlişkisi | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 2/12 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hücresel Solunum: Kimyasal Enerji Eldesi | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 3 |
9 | Fotosentez | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 4 |
10 | Hücreler Arası İletişim | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 5 |
11 | Hücre Döngüsü: Genom Nedir? Kromozom Nedir? Mitoz Bölünme | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 6 |
12 | Mayoz ve Eşeyli Yaşam Döngüleri | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 7 |
13 | Mendel ve Gen Kavramı, Kalıtımın Kromozomal Temeli, Genden Proteine Geçiş | ampbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 8 |
14 | Ekolojik Kavramların Tanımlanması, Ekosistemlerde Biyojeokimyasal Çevrimler | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006) ISBN: 0-8053-6624-5 Bölüm 8 |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Campbell, N.A. and Reece, J.B., “Biyoloji”, Palme yayıncılık, Çeviri Ed. Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkan (2006). |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest